Sunday 8 March 2009

Cinta Saudara

Assalamualaikum sahabat-sahabat yg saya kasihi kerana Allah sekalian..

Ketika mentaddabur hadith Rasulullah yang bermaksud;
“Tidak beriman seseorang kamu sehingga dia mencintai saudaranya sebagaimana dia mencintai dirinya sendiri”. (Muttafaq alaihi)
Tiba-tiba saya teringat sahabat-sahabat kalian.. yang kini berada nun jauh di Southern Hemisphere.. erm.. Saya selalu mengaku saya kasih akan kalian..
oleh itu, mengikut hadith ini, saya harus berbuat sesuatu kepada kalian seperti saya suka diri saya diperbuat…
jadi.. bila saya fakir-fikir.. saya suka akan nasihat dan peringatan untuk diri saya..yang membawa saya kembali kepada Allah.. maka..insya-allah, mungkin hal yang sama dapat saya lakukan kepada kalian, sahabat-sahabatku… agar kita sama-sama dapat dekat dengan Allah.. dapat kembali kepada Allah… dan dapat sayang Allah dan disayangi ALLAH swt..

No comments:

Post a Comment

Your Precious Thougths