Wednesday 22 April 2009

Ilham di pagi hari

Salam everyone..
just nak share.. sajak di bawah ni.. tiba-tiba Allah ilhamkan pagi tadi.. ntah mengapa.. saat menerima panggilan Ummi saya semalam.. which is actually, seusai saya berkongsi tentang rindu pada ummi di laman ini.. saya sangat terharu dengan KEBAIKAN ALLAH...


Kekasih

Hatiku bersatu dengan-Mu
Cintaku tertaut pada-Mu
Oh, Kekasih
ku tak bisa berpisah dengan-Mu
Oh Kekasih
Hanya Engkau ku serahkan jiwa dan hartaku

Kau hadir saat aku perlu
Kau ubat hatiku saat ku terluka
Kau bahgiakan aku saat ku berduka
Kau kenal diriku lebih dari aku sendiri

Oh, Kekasih
Mana mungkin ku punya pengganti untuk-Mu
aku tak ingin
aku tak bisa
berpisah terpisah dengan-Mu

walau sejenak, sesaat atau sekerdip mataku..

Oh Kekasih,
ku berharap, ku mendamba
cinta ini Kau terima

cinta ini terus mekar, terus subur
sampai saat
ku bertemu, bersua dengan-MU

Oh Kekasih,
izinkanlah aku menerima Cinta-Mu..


-SERVANT-

UCP MARJON,
Plymouth, UK.
April 22, 2009

Hu... ALLAH terlalu MAHA BAIK terhadap saya, hamba-Nya yang dhaif dan kerdil ini.. tak terhitung ni'mat-ni'mat-NYA pada saya... tambah pula dengan Ni'mat terbesar, which is IMAN dan ISLAM yang dihadiahkan pada saya sejak lahir....

Saya semakin rasa bahawa Tak LAYAK untuk saya larikan CINTA saya pada sesuatu apapun melainkan pada-NYA.. TAK LAYAK..memang tak layak...

If i did (nauzubillah).. sungguh saya hamba yang TAK SEDAR DIRI, BONGKAK dan tak tahu BERSYUKUR... wu...

Kawan-kawan..teman-teman yang dikasihi..
Mari kita Meletakkan CINTA kita pada selayaknya...Mari kita jadi HAMBA RABBANI yang tak henti-henti mengejar cinta RABBnya yang MAHA AGUNG...

wallahua'lam, wassalam..

with love and care,

-SERVANT-

6 comments:

  1. sebak lak ana bca..
    betul2 menyentuh dan kena ngan sad mood mlm ni..
    doakn mga Allah beri kekuatan dan ketenangan utk hadapi hidup ini..

    ps::doakn ya..exm tak lama lagi

    ReplyDelete
  2. Syukran a'la ziaratuki, sis sinar... Semoga Allah permudahkan segala urusanmu.. Maan Najah a'la Imtihan.. Sama-sama kita buat yang terbaik... teringat kata2 cikgu mai, "Kertas exam@assignment itu bukan hanya utk dipersembah kepada pemeriksa...tapi kepada ALLAH SWT..Buatlah yg terbaik utk mendapat Nilain Terbaik ALLAH, sebaik2 pemeriksa...". wallahua'lam.

    ReplyDelete
  3. ...Oh kekasih
    Engkau tak pernah menjanjikan hari hariku tanpa sakit, berhias tawa tanpa kesedihan, berselimut senang tanpa kesulitan, terpancar matahari tanpa hujan atau selalu siang tanpa malam.

    Oh kekasih ..
    jika aku mau ..engkau menjanjikan aku dengan kasih sayangMu yang tak kenal batas dan tak pernah berhenti
    Jika aku mau,Engkau memberikan pelita padaku untuk lalui hidup ini dengan cahaya ...

    Oh kekasih ... Engkaulah segalanya

    ReplyDelete
  4. subhanallah.. terima kasih akh. sambungan yang menyentuh dan memperingatkan jiwa..

    ReplyDelete
  5. just drop by. Buatlah sajak lagi ...keep on menulis nanti idea akan tumbuh dan dapat semua menfaatkan. TQ

    ReplyDelete
  6. oh ya please link my blog ...boleh tak?

    ReplyDelete

Your Precious Thougths